Fysiklektion med alternativt slut.

Idag på fysiklabben råkade vi komma in på annat. Nämligen the globalwarming, när jag råkade nämna min sysslesätting igår kväll så startades genast en diskussion.

Det visade sig att jag inte är den enda som kände sig illa till mods.

Det kom att diskuteras kring oljan mest.
Här är våra synpunkter.

Behövs olja och till vad?
Olja är väll nödvändigt till flygindustrin. Idg finns det nog inga alternativa bränslen till flygtrafiken. Det är då en nödvändighet.
Linn menar dock att inte flyresor är så nödvändigt. (Linn var ju minsann inte i både Indien OCH Costa Rica förra året)
Sen det där med alternativa bränslen till bilar, det finns ju. Det gör ju att bilarna kan fortsätta rulla.
Men vägarna då? Vad är de byggda av, jo olja. Damn.


Sen de där med raps. Vår teori var att alla kommer odla raps om några år bara, hej då till havre och vete.
Men då då.
Vad drivs skördetröskor, traktorer m.m av?
Jo diesel.
Då tyckte vissa att man kan ju utveckal nått nytt bränsle till dom.

Ja men gör det då! Om det nu är så lätt!

Ett mer alternativt förslag till bildrivning var Jalles eller om det var nån annans(minns ej)
man ska ha en ko i bilen som fiser. Fisarna är metangas som då kan driva bilen.


Ehm.
Jag tackar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0