Negativ

Rubriken skildrar nog min syn på det hela.
Jag är negativ byggd.
Tomas däremot han är allt positiv, han tror att man kan rädda världen.
Det tror inte jag.
En art kan inte leva för alltid, den kommer förr eller senare dö ut, det berättade vår Biologi lärare Lars för oss igår.
Vi kan inte annat än att nickandes hålla med.
Det är inte så att vi ska kasta in hatten nu, för imorgon ska vi dö.
Mammutarna dog inte ut på en dag.. (Dock gjorde väll Dinosaurerna det.. Låt oss skippa det exemplet).
Och det kommer vi inte heller att göra.
Att ta ansvar för sina handlingar är kanske det viktigaste.
Inte att skylla ifrån sig..
Iaf jag sa att jag var negativt lagd.
Det kanske inte är riktigt sanningen, om jag var det skulle jag väll inte fortsätta peppa folk att minska utsläppen, eller gräma mig över hur mycket koldioxid flyget släpper ut.
Ta tåget!
Det är ett försumbart utsläpp, tåg är det miljövänligaste alternativet du någonsin kan resa med. Det är bekvämt, tar inte alls så mycket längre tid.(Du måste ändå ta tåg eller bil till flygplatsen). Det är skönare, billigare (oftast, fast det borde vara det alltid) och du slipper start och landning med flyget!
Idag läste jag i Sj egna tidning om att vi i Sverige planerar att nästan helt sluta med inrikesflyg och ersätta det med tågtrafik. Det skulle innebära en hel del mindre koldioxid, och andra, utsläpp!
Åker du buss, bil eller tåg till skolan/jobbet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0