Då, idag, imorgon

Jag pluggar teori till körkortet, tydligen står trafiken för 50 % av koldioxid utsläppen,
absurt?
Men ändå vill jag ta det ändå, varför skulle jag inte, det är en frihets grej.
Bara för att jag tar körkort betyder inte det att hela jorden kommer gå under.
BANG KRASH BOOM
Kanske lite dåligt samvete får man ha.
Jag känner folk som sedan de tagit körkort tar bilen till skolan varje dag.
Det är absurt tycker jag, otroligt onödigt.
De kan lika bra gå och så eller ta bussen.
Visst att man kanske mår dåligt en dag, men inte alla dagar.
Fast alla ser det inte på samma sätt.
Sen finns de de som bor cirka 10 minuter från Thomasgymnasiet och tar bilen.
Det är för mig ett mysterium.
Min mamma vägrar åka kommunalt, har aldrig gjort det en enda gång sedan hon tog körkort.
Och så brukar hon köra en sån här miljöbov..
Den drar ganska mycket, USA standard och allt..
Dumdristigt? Kommunalt med tunnelbana både kostar det mindre och tar iblans mindre tid.


Dags att börja jobba tror jag, eller hur Tomas?

                                                                                                                        

Kommentarer
Postat av: amanda :)

läs gärna min blogg :)

2007-12-04 @ 22:11:19
URL: http://awr.blogg.se
Postat av: hanni

Kolla gärna in den nya bloggen om kändisar & skvaller! :)

2007-12-04 @ 22:17:59
URL: http://kandisarochskvaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0