Sjukdomstankar.

Nu är definitivt våren här. När jag ligger inne på mitt rum och huttrar i feber och hosta så väntar en annan värld utanför.
Det är fågelsång, blommor, björk och vårjackor.
Jag känner mig piggare och ser fram emot att gå ut och slippa bära dunjacka.
Man längtar till sommaren när man kan springa ute hela natten utan att frysa och bada i Mälaren.
Rida på en fin häst i galopp över sommarängarna och hoppa av för att ha en picknick med kompisarna.
När augusti sen kommer så kommer vi inte klaga över regnet för vi vet att ..

ja exakt, vi vet att det inte kommer någon vinter.
Det är helt absurt.
När VÅRA barnbarn (peppar peppar) växer upp kommer vi troligen inte spendera julafton med snö utanför fönstret som jag brukade göra.

Eller ifall Al Gores "En obekväm sanning" har rätt kommer vi ha en snar istid...


Det är fel, det är 4 mars. Inte 4 april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0