Regler, regler, regler!

Jaha, ett par veckor har gått sedan vi införde våra regler och hur har vi då klarat av att följa dom?
Mina regler var som följande (att):

Ta bussen till jobbet.
Inte onödigt många lampor i lägenheten.
Återanvända gamla påsar.
Inte skriva ut onödiga saker.
3 timmar dator om dagen.
Duscha 5 minuter åt gången.
Källsortera.
Inte lämna TVn på stand by.

Hur följde jag nu dom? Mjo, jag skulle nog säga att jag följde dom sådär. ^^
Dom regler jag misslyckades med var att duscha 5 minuter pt gången och att inte sitta framför datorn mer än 3 timmar om dagen. Jag njuter alldeles för mycket av en varm dusch (eller ännu bättre - ett varmt bad) för att lyckas hålla mig till fem minuter! Att inte sitta framför datorn mer aän 3 timmar om dagen är också något som nog bara skulle hända om det var strömavbrott eller om internet var nere. :< Titta på serier, spela, se filmer, plugga, - allt detta gör jag framför datorn! I genomsnitt kanske sådär 5 timmar om dagen.
Dock till mitt fösvar så klarade jag en del regler bra!
Att åka kollektivt till jobbet fungerade riktigt bra (förutom en del betalningsmissöden med busschaufförerna), och jag tänder inte onödigt många lampor längre!
Återanvänt påsar och källsorterat har jag också gjort (i den mån mitt hyreshus tillåter).
Dessutom har jag npg nästan helt slutat att titta på TV.

Så jo, visst hade jag en del problem att ändra en del riktiga vanor, men jag lyckades faktiskt leva lite miljövänligare trots detta! Det är helt värt det att  försöka leva miljösmartare - även om det brar resulterar i en liten förbättring. 
Man måste försöka! 
Vi har inget att förlora och allt att vinna på att göra det!


Peace out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Eller ännu hellre - ett varmt bad" HAHAAHHAA, Tomas du är världens sötaste ^^,

2008-03-18 @ 21:11:26
Postat av: Anonym

"Eller ännu hellre - ett varmt bad" HAHAAHHAA, Tomas du är världens sötaste ^^,

2008-03-18 @ 21:11:48
Postat av: AK

Ni borde göra en lista på vad alla kan göra för att vara lite mer miljömedvetna! Om ni inte redan gjort det ;)

2008-03-19 @ 16:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0