måndag tills det blir tisdag igen.

lite såhär utvärdering.

jag måste ju säga att bloggen har hjälpt.
jag har blivit mer miljötänkande. kanske inte mycket mer miljövänlig. men jag har börjat tänka på det mer.

och det var egentligen det som var tanken. att tänka efter.

förut skulle jag kunna ringt mamma om skjuts för att läma igen en film vid islansdtorget(ca 2 tunnelbane stationer bort..)
men idag var det inte så. trots all snö som yrde förbi så gick jag 500 m till tunnelbane stationen och åkte 2 stationer för att sedan åka tillbaka. utan att klaga.

sedan så var det dagen jag insåg att tvättmaskinen är en viktig del i det hela.
jag tvättar aldrig en halvfull tvättmaskin längre! aldrig aldrig. jag har skött min egeh och allas tvätt sedan några år tillbaaka,
men först nu är jag rikitgt konsekvent angående tvätta!
och tvätta så låg temperatur som möjligt!
tvätta gärna snabbtvättsprogrammet!
och använd inte för mycket tvättmedel!
använd miljövänligt tvättmedel!


ja jag åker fortfarande bil till stallet och jobbet dock.. (jobbet = donken!)

fan nu fick jag en ide. jag ska göra ett inlägg om mcdonalds miljövanor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0