En obekväm film.

Jag börjad se Al Gores En obekväm sanning idag. Hade hört mycket bra om den. Al Gore är ju som sagt en miljökämpe.
Han upplyste oss om CO2, temperatur och väderkatastrof höjningen. Han höll vår hand medans han ledde oss genom upplysningen.
Idag vet väll alla vad globalauppvärmningen innebär. Men fakta är tydligen att man inte mätt koldioxid halten så länge.
Och att det finns tvivlare. Fu.

Whats gets us into problem is not what we dont know
Its what we know for sure thats just aint so

Nej jag såg halva, kanske ska jag se andra halvan imorn.
Men det tror jag inte, för jag är för blödig. När jag såg den stackars isbjörnen simma runt Nordpoolen så började jag nästan gråta. Det var rörande.
Den har ingen is att leva vid. Dens nisch är förstörd. Föralltid.
Visst är det väll ett PR trick att spela på oss känsliga. Men det funkade verkligen.
Mitt samvete är dåligt.
Imorn ska jag börja forska på en gång. Punkt.


Världen är så vacker,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0