Kemiföreläsningar och Stockholm by night!

Jag inleder med att säga att Berseliusdagarna var helt KICK ASS! Inspirerande föreläsare, grymt sköna människor, god mat och bra logi!

Jöns Jakob Berzelius

Jag tycker att alla föreläsningar var väldigt intressanta ( till och med den som handlade om svarvskärare ^^) och det var en hel del som hängde ihop med projektarbetet! Klimatförändringarna nämndes första gången i invigningstalet och fortsatte att sporadiskt framträda bland olika föreläsarnas föredrag.
Något som återkom ofta var dock vikten av att hitta nya energikällor (förnyelsebara), effektivisera olika processer samt att utnyttja olika restprodukter (jordbruksavfall och liknande) till nyttiga ämnen (mediciner och bränslen).
Mer info kommer!

Natten spenderades med att ett följe på 20 pers gav sig ut för att hitta en pub på gamla stan. 4 timmar senare var gänget bara 5 personer som smått planlöst irrade runt i Stockholm (ingen var stockholmare förresten, den som hittade bäst var en skåning xD ). Efter att ha besökt båd
e Slottet, Riksdagshuset, Mynttorget och MAX (hamburgare!! :3) så styrde stegen mot hotellet.
3 timmars sömn senare så var föreläsningarna i full gång igen!



Väl hemma så var jag så trött och sliten att jag somnade i badkaret!

Flera blogginlägg kommer att dyka upp under veckan när hjärnan (och kroppen!) kunnat smälta all info! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0